Tev nešķiet pazīstami?


Lai arī stāsts ir par Ungāriju, atliek vien nomainīt valstu nosaukumus un stāsts šķiet ļoti aktuāls arī mūsu robežās.

Neliels ievads: Iegūstot diezgan lielu atbalstu Ungārijas Eiroparlamenta vēlēšanās Kustība Labākai Ungārijai (Movement for a Better Hungary (Jobbik)) nāca klajā ar paziņojumu, ka kopā ar citām, līdzīgi domājošām partijām un kustībām, grasās pielikt visas pūles, lai 5. septembrī ieplānotais geju praids Budapeštas ielās tiktu atcelts, netieši musinot uz vardarbīgu tā apturēšanu.

Šis paziņojums izsauca klaju protesta vilni kā no ES dalībvalstīm, tā daudzām LGBT organizācijām visapkārt pasaulei. Arī slavenības iesaistās atbalstā. Lūk ko saka Vūpija Goldberga (Whoopi Goldberg):



Tiem, kam ar angļu valodu nav uz tu, mans aptuvenais tulkojums:

"Sveiki Ungārija. Kā jau Jūs zināt, Jūsu valsts vienmēr ir bijusi īpaši tuva manai sirdij un es ceru drīz tur būt, kāddien. Bet tas, ko Jums jāzin ir: tikpat stipri kā es mīlu Ungāriju, tikpat stipri es ticu cilvēktiesībām. Es ticu, ka mums visiem ir atšķirības, bet visi cilvēki grib tās pašas lietas: brīvību, respektu, mīlestību un mieru. Un atskatoties uz Jūsu ilgo vēsturi, es zinu, ka Jūs vienmēr esat cīnījušies par brīvību un vēlmi iegūt demokrātiju. Un tas nav bijis viegli. 20 gadus pēc Padomju bloka krišanas, cīņa pēc brīvības turpinās. Tie cilvēki, kas Ungārijā piedalās geju praidā, izpauž tās pašas brīvības, tāpat kā to dara tik daudzās citās ES pilsētās.
Ne visi piedalās geju praidā, ne visi atbalsta vai piekrīt geju praidam, bet visiem Ungārijas pilsoņiem, kas atbalsta demokrātiju, jāpasaka sev: zini, cilvēki var nepiekrist kaut kam, bet vardarbība pret citu cilvēcīgu būtni nav labi. Tas ir nepareizi.

Ja es būtu Budapeštā, es maršētu kopā ar Jums, svinot geju praidu. Esmu maršējusi daudzos šādos pasākumos un esmu lepna par tiem LGBT cilvēkiem, kas ir atklāti un godīgi par to, kas viņi ir. Es salutēju Jums visiem, kas organizē un maršē, un piedalās geju praidā. Jūs esat nopelnījuši tiesības maršēt mierā. Jūs esat nopelnījuši vienādas tiesības un aizsardzību, un nopelnījuši cieņu un atbalstu no Jūsu valdības un policijas. Es skatīšos. Priecīgu geju praidu Ungārija. Dariet to pareizi."

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru