Top 10 piebāzts ar OUT


Katram no mums ir savi iekšējie noteikumi kad tiek aizskars sarunu temats - mūsu stils, pareizi? Mēs lasām avīzes un skatāmies žurnālu bildes un nemanāmi izveidojam iekšējo stila kodeksu, kurā izmaiņas iedabūt ir pagrūti. Ne vienmēr tas balstīts uz kādu konkrētu iemeslu un dažreiz šķiet, ka tikai aizspriedumi ir tā pamatā, bet nu tādi tie ir un esmu tiem uzticams. Tā teikt - mans stils ir mani aizspriedumi.

Tad nu nolēmu salikt kopā Top 10 ar tām lietām, kurām pievēršu uzmanību "stila" ziņā. ...arī spriežot par citiem džekiem. ...it īpaši spriežot par citiem džekiem! :P

10) Botas/sporta apavi un mugursoma pie uzvalka... Nu tas ir, manuprāt, vienā plauktā liekams ar baltām zeķēm pie tumšiem džinsiem vai biksēm, ko te pat nepieminēšu kā aizvēsturisku noteikumu, ko vajadzēu zināt visiem. Tas skats ar uzvalku un mugursomu uz pleca man vienmēr galvā izraisa īssavienojumu ar domu: puisis centies atstāt labu iespaidu, bet nu neaizdomājas, ka viss tas kopā bļauj tikai vienu: es uzvalku uzvilku tikai lai tev izpatiktu un ikdienā man tas skapī krāj putekļus. Uzvalks ir uzvalks un ar to jāapietas ar nelielu bijību - tas prasa savus upurus: uzvalka komplektu: uzvalka kreklu, uzvalka kurpes, uzvalka siksnu, kaklasaiti, uzvalkam pieskaņotu somu un pulksteni.

9) Apakškrekls pie uzvalka krekla - DRAUSMAS. Apakškreklu zem krekla velk tikai tai gadījumā, kad esi pamatīgi spalvains un nevēlies lai tavs plānais uzvalka krekls izspīdinātu visas tās spalvas visiem, kam ar tevi jātiekas. Manuprāt, tas ir vienīgais gadījums, kad pieskaņotas krāsas apakškrekls ir pieņemams. Bet tā, kā man nepatīk spalvainie eži... Nu labi, ja tev nepietiek pacietības noskūt to spalvu un domā, ka esi neatvairāms ar to, pacenties vismaz atrast tiešām apakškreklu, nevis parastu t-kreklu - krādziņa tevi nodos un to būs grūtāk paslēpt zem uzvalka krekla krādziņas. Un nekas nevar būt drausmīgāks kā gadījums, kad apakškrekla krādziņa spraucas ārā pat aizpogātam uzvalka kreklam... Nē, maldos - vēl drausmīgāk ir tikai gadījumi, kad tās spalvas spraucas ārā no krekla, virs krādziņas. Nu tas ir vienkārši pretīgi.

8) Kaklasaites mezgls. Katru reizi jauns. No sākuma. ...un vienmēr pilnais Windsora mezgls. Tam mezglam jābūt taisnam un "pilnam" un, manuprāt, tas parastais to nevar ne tuvu nodrošināt. Pietam - parastais gandrīz vienmēr sanāk nedaudz iešķībs - savā ziņā liecība - nu tev nav īsti laiks vai pacietība pievērst sev papildus uzmanību... Labi. Dievs ar tevi.

7) Ādas jaka. Nu nezinu ko te lai piebilst, bet savā ziņā ādas jaku es pielīdzinu kovboja zābakiem: ir džeki, kas to var pavilkt un izskatīties "kruti", bet tādi ir 1 no 100, pārējie tiešām iegūtu daudz vairāk, ja to jaku rokā nestu...

6) Jocīga apakšveļa: labi, es saprotu - ir fetiši, ir fantāzijas un tā tālāk, BET nu viens ir skaidrs: vīriešu stringi vai ādas apakšveļa ir kaut kas prātam neaptverams. ...vismaz, manuprāt, un ikdienā. Protams ir atkāpes, kad puisis apzinās - ja strings, tad viss ar to kopīgi nākošais (labs skuvums visur, kur tas nozīmīgs un piemērots ķermenis), ja ādas apenes, tad pieskaņota situācija un tikai tur (bet nevis ikdienā - zem džinsiem vai pludmalē). Nu ir jābūt robežām, kuras pat gejiem jāievēro.

5) Apakšveļa kā virsdrēbes. Es saprotu - vasara nāk. Ir silts un gribās ģērbties plānāk utt. Bet tas neattaisno apakšveļas vilkšanu kā virsdrēbes - ja tev ir apakškrekls, tas ir apakškrekls un nevis t-krekls. Jā, ir atšķirība. Tici man. Un tas fakts, ka tev "dizainera" apakškreklu gribās vilkt kā "dizainera" t-kreklu neko labu par tevi neliecinās. ...vismaz manās acīs.
P.S. pie šī nevaru nepieminēt sekojošo: esmu novērojis, ka ļoti daudziem homo rindās pie mums šķiet viens: jo vairāk vai ar lielākiem burtiem uz krekla (cita apģērba) pieminēts kāds no pazīstamajiem brendiem, jo labāk... Nu man negribas būt tam sliktajam, kas tev to pasaka, bet tu sevi nodod kā pilnīgu nezinātāju un lupatu/brendu upuri (kas, ļauj man iespīdināt gaismu arī šai istabā - ir pilnīgi ārpus jebkādas pieņemšanas un stila). Mazāk vai pieticīgāk ir daudz vairāk IN kā tu vari iedomāties.

4) Uzvalka pogājamais krekls nesabāzts biksēs vai krekls ar klipšpogām pie uzvalka ir vienkārši kaut kas nepareizi. Nu c'mon - attopies, nav vairs 80tie, kad tas bija stilīgi un Backstreet Boys līdzīgi. Un tai pat laikā otra galējība: t-krekli, hūdiji, garroku maikas - sabāztas biksēs! Nu ja ir auksts, sabāz biksēs un uzvelc džemperi pa virsu, bet tad, kad izdomā atpogāties - apdomājies un izvelc no biksēm. Antiņš ir un paliek Antiņš, un lai arī nerdi ir dažreiz pat krietni sexīgi, es neesmu guļošā skaistule stikla kalnā.

3) Sintētikai - NĒĒĒĒĒ. 100% cotton/linen/merino/etc. Atzīšos, šis ir dīvains fetišs, bet viens no tiem, kuriem esmu pievērsies fanātiski: jā es pētu apģērba sastāvu katrai no drēbītēm, ko gatavojos pirkt. ...un esmu ļoti klīrīgs par to lai tie, par kuriem esmu gatavs atdot savu grūti pelnīto naudiņu, būtu manam ķermenim draudzīgi. Un visas sintētikas zaudē. Sintētika var būt smuki izskatīga, bet tajos momentos, kad tiešām ir svarīgi - tu novērtēsi veco, vispārzināmo kvalitāti. Un redzot visus tos burtiski spīdošos kreklus un bikses paliek tik žēlīgi ap dūšu... Bet es sevi mierinu ar faktu, ka nu kādam jau jāvelk arī tie, jo savādāk vesela veikalnieku industrija izmirs.

2) Zeķes sandalēs, iešļūcenēs vai loaferos - NEKAD! Lai ko man stāstītu citi par jaunākiem rendiem vai stilu - zeķes šajos apavos vienkārši neiederas un izskatās drausmīgi. Ja tev ir pārāk auksts un zeķes nepieciešamas siltumam - uzvelc botas un atstāj šos smukos apavus kailai kājai... jau senie griķi un romieši zandales valkāja uz plikas kājas - tātad - pārbaudīta vērtība. (loafers - kurpju veids, kuras var uzmaukt kājās, bez šņorēm un aiztaisēm - eh, nu vienkārši uzgūglē vizuālajam piemēram un redzēsi).

1) Sporta bikses/sweatpants/sporta rāvējslēdzējjakas utt. - ja tu sporto, sporto, ja nē - pārģērbies! tas ir mans moto. Nu ir attīstības stadijas un tu tiešām negribi tikt iegrupēts urlu (citur pasaulē: scally tips: attīstības līmeni augstāk par urlām, jo uzvalka kurpes ir nomainījis pret sporta apaviem) līmenī. Nu labi, dažreiz gadās, ka kāds no viņiem izskatās pat kā "cērtama eglīte", bet tie ir atsevišķi gadījumi. Muzejos liekami eksemplāri.

Pirms rauc degunu - atceries: tie ir mani aizspriedumi. Izveido savus pats! ...vai klusē un pievienojies tiem, kas zin kas ir kas! :P

4 komentāri:

  1. par 10,9,1 - tas ir tipisks amerikāņu stils - praktisks. no turienes arī tādas bildes. cik nu amerikāņiem vispār ir stils :)
    loaferos velk īs-īs-zeķītes, kas ir īsākas par kurpes malu.

    AtbildētDzēst
  2. Šausmas... :D Šaubos, vai ar šādu attieksmi pret dzīvi Tu spēsi atrast vīru. Viss nosauktais šajā rakstā (un dažos citos rakstos par citām tēmām) man liekas pavisam nenozīmīgs. Nespēju aptvert, ka kāds tādas lietas kā zeķu krāsas atbilstība biksēm vai apaviem vispār uzskata par apspriešanas vērtu tematu. Nu tās taču nav lietas, kuras kaut ko liecinātu par cilvēka būtību. Saturs, ne jau iesaiņojums ir svarīgs, turklāt iesaiņojuma pievilcību nosaka pats saturs (tas ir, cilvēks). No sērijas - mīlestība nosaka, kas ir skaists; neviens neiemīlās skaistuma vai stila dēļ.

    AtbildētDzēst
  3. Ir un liecina par cilvēka būtību. Lai cik jauka personība puisis būtu, "iesaiņojums" ir tas, uz ko tev būs jāskatās ikdienā pārnākot mājās, ar ko tev būs jāiet kopā pa ielu vai jātusē klubā, utt. Un ja tas nebūs pievilcīgs - saturs neko daudz nepalīdzēs, jo patiesība ir skarba: mēs pasauli uztveram ar acīm.

    Ja "iesaiņojums" būs čābīgs, tu diez vai pat pacentīsies to nolobīt, lai atklātu to vērtīgo "pildījumu".

    Dzirdot šādus komentus, viss ko man gribās teikt ir: paskaties sev apkārt - tu vairs nedzīvo 20.gadsimta sākuma klasiķu romānos - tu dzīvo šodienā: patērētāju sabiedrībā, kur reklāma un vizuālais iepakojums nosaka to cik populārs, pieprasīts vai vaieksmīgs tu būsi. Izskatam (tavai attieksmei pret to) ir nozīme!

    AtbildētDzēst
  4. Ļoti iespējams arī kaut kas no tava ģērbšanās stila ietilptu manu aizspriedumu kategorijā, bet tas ir normāli, ja ir izstrādājušies savi iekšējie noteikumi pret citu ārējo izskatu - kādam šie noteikumi vinotaļ svarīgi, kādam tie nebūt nav noteikumi, bet gan vairāk vadlīnijas :)

    AtbildētDzēst