Starp mums meitenēm... NĒĒĒ


Labi, nav ko lieki vilkt to gumiju garumā, jo es jau krietnu laiku netieku no šī jautājuma vaļā - vai kāds man var izskaidrot vienu lietu: kas tā ir par modi gejus (arī starp pašiem gejiem) pielīdzināt meitenēm? Es, godīgi sakot, ne visai to saprotu. ...un tad, papildus tam, vēl vaimanā, ka nevar atrast nevienu geju, kas nebaidītos nagu laku nobrucināt, pieķeroties kādam sakarīgākam darbam (filmā iestājas Ally McBeal moments ar to pēkšņi norauto mūziku fonā un stulbi sašķobīto sejas izteiksmi, kas pauž dziļu neizpratni). Helloo!

Labi, pirms ejam tālāk, es atvainojos, ka atkal atgremoju cita iepriekš uzraxtītās un iztirzātās idejas, bet - nu redz - esmu, tā teikt, neizpratnē... Un, ja es esmu neizpratnē, nu tad: skolotāj- man ir jautājums!

Jup, es zinu: ne visi geji ir vienādi un ir daļa puišu (angliski - camp), kas tiešām nēsā nagu lakas, priecājas par rozā kleitām un grib būt mazas princeses (nepārnestā nozīmē; un nejauc ar transvestītiem - tie ir pilnīgi citā operā). Bet viņi ir tomēr salīdzinoši mazākumā - kā minoritāte minoritātē. ...manuprāt. Lielākā daļa no gejiem tomēr ir ar noslieci uz džekiem (kā tas ir pēc geja definīcijas) un grib būt kopā ar džekiem. Meitenes ir mūsu draugi vai pleci uz kuriem izraudāties, bet nu mēs viņas neredzam kādā savādākā gaismā (ja nu vienīgi kā papildus konkurenci uz džekiem, bet tas jau ir cits stāsts).

Mani personīgi, pat aizskar, ja kāds geju puisis neapdomīgi (iedomīgi vai speciāli - ar nolūku) man saka: Mums meitenēm jāturas kopā! vai: Nu tas tikai tā - starp mums meitenēm! utt. Paldies par dalīšanos uzskatos, diemžēl mums nav pa ceļam. Un viss. Ja es gribētu gulēt ar meiteni, droši vien gulētu ar meiteni, bet nu redz - nu nevelk uz to pusi. Tad kādā vīzē man varētu ienākt prātā gulēt (pavadīt laiku kopā romantiski, utt.) ar puisi, kas visu laiku uzvedas (ir) kā meitene?

Vai es tiešām esmu nogulējis to brīdi, kad citiem to skaidroja un tagad vienkārši jaucu gaisu?

4 komentāri:

  1. Mani personīgi tas neaizskar. Tajā teicienā jau ir laba daļa humora un ironijas, nav jau domāts tiešā nozīmē.

    Pie tam, labākais veids, kā aizskarošus izteicienus neitralizēt, ir sākt izmantot tos pašiem, kaut vai ironizējot. Brīdī, kad jūties pietiekami brīvs, lai kā sava bloga devīzi izvēlētos "starp mums meitenēm runājot", tevi vairs neaizskars tas, ja kāds tevi nosauks par meiteni/sievieti tāpēc, ka tu esi gejs. Man šķiet, ka "fag" ir viens no vārdiem, kuru tāpat, vairāk vai mazāk, "atbruņoja".

    AtbildētDzēst
  2. Pašiem lietojot šos "apzīmējumus", kas tomēr nav pareizi (attiecinot uz visiem gejiem), tu vienkārši motivē citus tos lietot.

    Visiem ir skaidri zināms (no manas pieredzes), ka lietojot FAG attiecinot to uz gejiem (jo tam ir arī citas nozīmes angļu valodā, ko vēl joprojām lieto valodā), tas ir apvainojošs izteiciens, kas pielīdzināms "nigger" attiecībā uz melnādainajiem, kam izskanot publiski, gandrīz vienmēr seko tūlītēja atvainošanās. ...neskatoties uz to, ka melnādainie paši šo terminu lieto savā "humorā".

    Nu kādu respektu no citiem tu vari iegūt, ja visu laiku smaidi apkārt, ka esi meitene? Jā, tad tevi tiešām neskars tas, ja arī kāds cits tevi par meiteni nosauks. Bet pēc kāda laika var rasties situācija, ka tas vairs nebūs tikai joka līmenī izteikts un ko tad?

    AtbildētDzēst
  3. Hmmm! :D Es laikam pārāk maz uzturos geju sabiedrībā utt utjpr., bet par šo "problēmu" ir nācies dzirdēt! :D

    AtbildētDzēst
  4. Es principā pats pieturos pie tā, ka labāk ar stereotipiskiem vai iespējams aizvainojošiem izteicieniem apkārt nemētāties, it sevišķi publiski, kad var pārprast. Bet visu jau nosaka konteksts. Rudzupuķes kontekstā "starp mums meitenēm runājot" ir, manuprāt, laba ironija, joks "savējiem". Tāpat arī, piemēram, draugu pulkā tā var droši pajokot. Arī, kad esmu ar draugu, ik pa brīdim izskan kāds joks par dzimumu stereotipiem (no sērijas - kuram jāmazgā trauki).

    Un protams, tikko ko tādu izsaka NoPride-ists, tas ir pilnīgi savādāk, bet tā veselīgā attieksme ir saprast, ka šādā gadījumā tas nopraidists ir aprobežots, cieš no dzimumu stereotipiem, kā arī stereotipiem par gejiem. Un tad tāds izteikums ir nekas vairāk kā viena muļķa ālēšanās un līdz ar to nav iemesla justies aizvainotam.

    No tāda joka neviens nekļūst camp. Un principā no tiem camp eksemplāriem nav ko baidīties, nav jau viņi sliktāki par citiem, tikai tāpēc, ka ir camp. (Zinu, ka es pats nonāku konfliktā ar to, ko salīdzinoši nesen domāju, bet uzskati laika gaitā mainās :) )

    AtbildētDzēst