Esmu gejs, balso par mani!


Pāris ieraxtus atpakaļ, anonīms puisis man uzdeva jautājumu par to vai būtu vērts atklāti pateikt, ka ir gejs pirms nākošām pašvaldību vēlēšanām, kurās viņš grasās kandidēt, jo šādi viņš domā dabūt vairāk balsis...

Lai kā es centos savu atbildi iebāzt tikai zem kandidēšanas zīmes, tā neglābjami ieslīgst ēsmu gejs" un "nākšanas ārā no skapja vai nē" atbildē. Atmetu saviem pūliņiem ar roku un te nu ir iznākums:




Kādā no blogiem lasīju par ideju, ka mums visiem homoseksualitāti vajadzētu redzēt kā vienu no īpašībām, kas raxturīgas kādam konkrētam cilvēkam, ar ideju: tā ir tikai viena daļa no tevis, nevis viss tu. Jo vairāk es par to domāju, jo spēcīgāk man gribās kaut vairāk cilvēku arī uz to paskatītos šādi. ...kā vienkāršu īpašību, kas raxturo mūsu sexuālo izvēli. Brutalizējot to visu: vai tu novērtētu pieredzējuša grāmatveža darbu mazāk augstu, ja zinātu, ka viņš ir ātrs skrējējs? Nekāptu iekšā tramvajā tikai tāpēc, ka tā vadītāja stostās runājot? Nepirktu avīzes kioskā pie pieturas, jo pārdevēja aiz lodziņa ir apaļīga augumā?

Manā uztverē pieņemt, ka esi gejs arī nozīmē to nākšanu ārā no skapja. Tev nav jānomaina uzvalks pret balerīnas svārciņiem, rozā spārniņiem un princeses kroni, lai "iznāktu no skapja". Tev vienkārši ir jābūt komfortā ar to, kas esi un kad tas notiks, pats jutīsi, ka "skapis" ir pagātne. Tai brīdī tu arī redzēsi cik maz cilvēkiem tas tiešām ko nozīmē un pats jutīsi, cik mazsvarīgi būs tie (un būsi spējīgs stāvēt pretī), kas naidīgi noskaņoti pret.

Atpakaļ pie kandidēšanas: Vai tiešām fakts, ka esi gejs būs vienīgais iemesls, lai kāds par tevi balsotu? Ja tā, tad piedod, manu balsi tu noteikti nedabūsi. Bet ja atbilde ir "nē" - tad kāda velna pēc tev tas ir jāizmanto par savu reklāmas platformu un visiem jābāž degunā? Vai tu tāpat rīkotos, ja būtu miesās apaļīgs? Hei, resnīši, es arī esmu resns - balsojiet par mani! (zinu, skan stulbi, bet tikai pieminēju to kā brutālu piemēru). Vai iepazīstoties ar cilvēkiem tu sniegsi savu roku un teiksi: gejs Jānis, prieks iepazīties? Protams var arī tā. Un var arī - Emu pirmais gejs, kurš kandidē uz Jūrmalas domi! Bet vai tu tiešām gribi, lai visa uzmanība (un noteikti tam sekojošas negācijas) ir uz to, ka esi gejs nevis uz tavu pieredzi, spējām, sasniegumiem, utt.?

7 komentāri:

  1. (par vidustekstu) Pozitīvi, ka cilvēki saprot.

    AtbildētDzēst
  2. Prieks, ka kāds ir tādās pašās domās kā es :) Tieši tā, tā ir tikai viena no īpašībām nevis viss Tu. Bet tas vienalga tā vienmēr ir bijis un būs, ka daudzi to uzskatīs par sevi raksturojošu un visu izsakošu vārdu, un tā tik ilgi, kamēr nespēs sevi līdz galam pieņemt un saprast, ka cilvēku neraksturo vai neizceļ tikai viena īpašība, bet gan to kopums, vispusība, utt... Nav divu vienādu cilvēku, vienalga hetero vai homo, tikai par katru grupu ir savi stereotipi, kas visbiežāk nemaz neatbilst patiesībai

    AtbildētDzēst
  3. vecaisvilks02 jūnijs, 2011

    Par to, ka būšana atšķirīgam ir tikai viena no īpašībām, pievienojos autoram un express, taču mana doma par vēlēšanām un balsošanu... Ja ar šo "atklāsmi" doties tautas priekšā mūsu laikā un mūsu valstī, tad ne tikai neviens nebalsos, bet drīzāk uz to ātrāko panāks kandidāta izsvītrošanu no potenciālo ievēlamo sarakstiem... Diemžēl, protams, bet uzskatu, ka tāda nu ir realitāte... Ja ne pilsētās, tad lauku apvidos - noteikti! Un te nu mans uzskats, ka cilvēks varētu būt labāks par labu, taču šāda publiska atzīšanās viņu ja ne iznīcinātu pilnībā, tad sapluinītu tā, ka skrandas vien pajuktu...

    AtbildētDzēst
  4. Nu labs raksts sanācis :) un doma ir patiešām pareiza.. tad kad tu ar to samierinies pats, un pieņem, tad vairs nav tik svarīgi arī tas, vai kāds uzzinās vai nē, un ko domās.. cilvēks kļūst pašpietiekams :)
    u.

    AtbildētDzēst
  5. Es biju tas cilvēks, kas rakstīja par kandidēšanu, bet mana doma nebija par to ka es varētu ar to iegūt vairāk balsu, jo ar savu ikdienas darbu es esmu pierādījis ka varu pretendēt uz kandidēšanu un ne par nieka naga galu neesmu sliktāks par tiem tur "pie siles". Manas pārdomas bija par to, ka kamēr es nelienu pie siles es esmu foršs cilvēks ar kuru var strādāt kā ar kolēģi (ak vārdi, šie skaistie vārdi). Bet tikko sajutīs, ka es tieku un mani atbalsta, tā visa skaistā tolerance u.t.t. pazudīs. Mazs piemērs - vienā no vēlēšanām par cilvēku (kurš nu tiešām nav gejs) nedēļu pirms vēlēšanu dienas iznāca bezmaksas avīze (8000 eks.???), kur tika teiks ka šis ir "puišu mīļotājs", rezultāts - no super labiem reitingiem, kritums līdz super mīnusam. Tamdēļ arī bija jautājums, kā negejs es tieku, bet mani var nomočit pāris dienu laikā pirms vēlēšanām (a ko tur, tas tak zilais) vai pamēģināt izlīst no "skapja" un sākt visu no jauna, jo zinot apkārtējos kolēģus nekas jau nemainīsies, bet vēlētāju acīs es sekundes laikā kļūšu par "monstru". Jo sabiedrību nekādas delnas, providusi un mozaīkas, kaut iztērējot visu minoritāšu un sabiedrības iecietībai "nosperto" Eiropas fondu naudu, neko "ieborēt" nevarēs. Varbūt man tagad teiks, ka laiks visu noliks pie vietas, bet laika ta nav.
    Gribētos lai komentu būtu vairāk, jo es ļoti labi saprotu, ka lēmums būs jāpieņem man un tikai man, bet kaut mazākie Jūsu domu graudi var man palīdzēt rast pareizo risinājumu.
    Pagaidām vēl paliekot anonīms. Ar cieņu A.

    AtbildētDzēst
  6. ...ja tie ir nemainīgi lielumi (vēlme kandidēt; fakts, ka kāds centīsies izmantot tavu homoseksualitāti pret tevi; laiks un sabiedrība kurā dzīvojam), tad šaubos vai te ir kāds, kas varēs tev dot citu atbildi, kā to, kuru pats droši vien ka dziļi sevī jau zini - tev pašam jāizlemj kā gribi rīkoties un kurā no scenārijiem jutīsies labāk, ja kāds centīsies izmantot faktu, ka esi homo, lai tevi "noliktu pie vietas".

    AtbildētDzēst
  7. Tādā gadījumā gan to labāk paturi pie sevis, galu galā ko gan Tu vari iegūt atklājoties? Neko. Pēc ievēlēšanas varbūt vēl varētu...

    AtbildētDzēst