Mr. un Mr. Bērziņi?


Vai tu būtu ar mieru nomainīt savu un pieņemt sava puiša uzvārdu, ja nu nonāktu līdz gredzenu mīšanai un likumu maiņai, kad tas būtu oficiāli arī LV?

Zinu, kaut kā nav īsti dzirdēts, ka geju pāri mainās (vienādo) ar uzvārdiem, bet tad atkal - reti kad dzirdēts par gejiem, kas apprecējušies (un ir kā piemēri) vispār. Tai pat laikā tā ir tik pieņemta praxe hetero laulībās, ka es skaidri saprotu iemeslu kāpēc kāds gejs/lesbiete vēlētos savu uzvārdu nomainīt pret sava vīra/sievas - savā ziņā lielāka tā laulību sajūta un ģimenes sajūta...

Bet vai tu būtu ar mieru atteikties no savējā par labu sava puiša uzvārdam? Tā dīvaini tomēr laikam jau skanētu: Egles kungs ar kungu. ...vai Bērziņu kungi. Bet tai pat laikā - arī ideja par geju laulībām pašlaik skan latviski diezgan dīvaini, pareizi? [Subalterns noziedējis un nav neviens, kas dod ideju par to kā īsti uzrunāt geju/lesbiešu pārus pie mums]

Es esmu nedaudz pat lepns par savējo uzvārdu un pašlaik man šķiet, ka diez vai es atteiktos no savējā pavisam. Varbūt pieļautu to "čerez čortačku" iespēju, bet tad atkal - ceru, ka viņa uzvārds būtu īss... Vai ģimenes piederības un laulību izjūta būtu tik spēcīga, lai viņš pieņemtu manējo? Hmmm...

Tiem no jums, kas ar partneriem jau krietnu laiku - neesat par šo ideju nekad domājuši?

Jā, pavisam piemirsu - iemesls kāpēc sāku par to visu domāt: šorīt visos sevi cienošos (geju) portālos parādījusies ziņa, ka Ellen DeGeneres (TV personība Amerikā) sieva Portia de Rossi (aktrise, kas vislabāk atminama no Ally McBeal seriāla) ir iesniegusi pieprasījumu nomainīt savu uzvārdu uz DeGeneres, izmantojot faktu, ka abas ir salaulājušas oficiāli.

2 komentāri:

  1. Daniēl, jautājums Tev: ja nu Tu būtu ticis pie Anrija Lemberga un jūs būtu apprecējušies, vai nepiekristu pieņemt viņa uzvārdu un turpmākt sauktos Daniēls Lembergs?!

    AtbildētDzēst
  2. ...un kam man to? Vai tiešām tu domā, ka dzīve ar uzvārdu Lembergs, Latvijā (ārpus V-pils) tiešām būtu labāka? Man tiešām nav nepieciešama vēl papildus uzmanība. Pietiktu jau ar to vien, ka tāds izskatīgs (un spriežot pēc lasītā - arī gudrs) čalis ir ar mani. :P

    AtbildētDzēst