Jā, es esmu gejs, BET...



Jā, es esmu gejs.

Man patīk Šēra, es cenšos ēst veselīgi, bet arī dievinu visa veida kūkas. Es nelasu Neatkarīgo, bet dažreiz klausos EuropeanHitRadio, man patīk bezmērķīgi klīst apkārt pa Rīgu saulainā dienā un es nevalkāju apspīlētus džinsus. Es zinu ko nozīmē būt vienam, bet nevaru piespiest sevi iet uz svaru zāli. Es mīlu ilgi gulēt un man patīk ceļot pirmajā klasē. Es nekad neesmu smēķējis un man patīk rūpēties par piemājas dārzu. Es neciešu DoubleCoffee, kuros ir beidzies sidrs un mans pulkstenis ir par 5 minūtēm ātrāks, lai es nekavētu. Es galvā komentēju citu cilvēku gaumes izjūtu viņu apģērbā un skaidri zinu, ka labāk izvēlēšos iet kājām pāri Vanšu tiltam nekā braukšu iespiests trolejbusā. Es uztraucos par apkārtējo visu un cenšos to saudzēt un rīkoties videi draudzīgi, un man garšo pavisam lētās un ar šokolādi pārlietās vafeļu tortes. Es esmu redzējis to cilvēku, kas Rimītī kārto piena pakas saldētavā un pie vecākiem braucu ar autobusu. Mans iPods ir pielādēts ar mūziku, bet klausos pārsvarā tikai pāris albumus.

Bet viss šis un vēl daudz kas cits nav tāpēc, ka es esmu gejs. ...tas ir tāpēc ka esmu Daniēls.



Uzdūros šim video youtube pavisam nejauši un neliegšos, tas atstāja dziļu iespaidu un lika pamatīgi aizdomāties. Ļoti daudzi no mums, un vēl vairāk no ne-mums, to neapzinās, bet būt gejam nenozīmē, ka ir jārīkojas vai jāuzvedas kādu noteiktu klišeju iespaidā.
Mana labākā draudzene atzinās, ka brīdī, kad viņai pateicu par to, ka esmu gejs, viņas galvā esot sākušās visas tās klišejiskās domas un priekšstati: rozā drēbes, sievišķīgā uzvedība utt. - īsumā sakot: tāds jauks cilvēks nu ir zudis. Bet viņu esot patīkami pārsteidzis tas fakts, ka īstenībā nekas jau neizmainījās, kad to pateicu: es vēl joprojām biju tas pats puisis, ko viņa pazina līdz šim, tikai tagad mēs kopīgi ierēcām un ievērtējām puišus mums visapkārt.
Tu pat nespēj iedomāties cik pacilāts es toreiz jutos, kad viņa man to izstāstīja. Šis video lika par to atcerēties. Un jā, tie pāris pēdējie teikumi, ko tas puisis pasaka, domāju, ir zelta vērti:

"We are people too, Our actions, likes and dislikes shouldn't have to be explained by our sexuality. So yes, I'm gay, ...but most importantly I'm Dan."

(tiem, kas nesaprot angliski: Mēs (geji) arī esam cilvēki. Mūsu uzvedībai, lietām, kas mums patīk vai nepatīk nevajadzētu tikt izskaidrotām ar mūsu seksualitāti. Tāpēc jā, es esmu gejs, ...bet, kas ir daudz svarīgāk - es esmu Dans.)

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru