No skapja...


Šis nav vakar iesākts ieraxts. Esmu to raxtījis un pārraxtījis, dzēsis un atkal raxtījis no jauna jau gandrīz pusgadu. Tas ir kā Frodo gredzens, kas paslēpts kaut kur dziļi datorā, bet tik un tā nedod mieru, iespaidojoties no apkārtējiem notikumiem. Šķitis, ka nekad nav īsti laiks tam un tais brīžos, kad šķiet - nu būtu pareizais laiks - tas nešķiet pabeigts vai gatavs PUBLISH pogai. Bet zini ko beidzot esmu sapratis - īstenībā tas arī nekad nebūs pabeigts, jo ir tikai ar domu iesākt diskusiju, no kuras mēs (īsteni kārtīgu latviešu garā) visu laiku izvairāmies.

Tiem, kas laiku pa laikam ir ieskatījušies šai kladē, nav noslēpums, ka man ir samērā rezervēta (lai neteiktu vairāk) attieksme pret vietējās (vienīgās) varavīksnes cilvēku vienojošās organizācijas aktivitātēm. Kāds teiktu - sāpe pakaļā, laikā, kad parādīt vienotību uz visas skatuves būtu visvairāk nepieciešams (ja pieņemam, ka uz galda uzmestie likumdošanas grozījumi ir svarīgi). Un tūlīt pat atbildot - jup, tie, nenoliedzami ir svarīgi. Bet tad kāpēc ir tik grūti būt vienotiem un kopīgi pateikt - hei, tās izmaiņas nav tikai Mozaīkas vajadzībām - arī Garais no Valkas, Ikša no Jelgavas, Zaļais no Ventspils (piedod, ja esmu izmantojis tavu niku, tas tikai piemēra pēc) vai ES - Daniēls, no tā ko iegūšu un esmu ar visām 4 par tiem.

Vai tas tiešām ir latviskuma iespaidots - kur 2 latvieši, tur jau 3 partijas? Tiešām?

Nē, tā tas nav. Iemesls manā prātiņā, līdz kuram esmu izkristalizējies ir pavisam vienkāršs - es nepiederu tiem, ar kuriem Mozaīka identificējas. Esmu nepareizais gejs. Šādu vai citādu iemeslu dēļ, neesmu ar mieru piedalīties zibensakcijās zem krāsainiem karogiem, nevēlos reģistrēties, negribu iet uz biroju un saņemt skaidrojumu par aktivitātēm tur. Ja gribi - jup, esmu gejs skapī. ...kurš laiku pa laikam ieraxta ko savā kladītē. Un līdz ar to fīlings, ko esmu ieguvis un nostiprinājis pārliecībā līdz šim ir - tie geji mums nav svarīgi... ...jo nevarēs atbalstīt mūs piketā, nebūs soļotāji praidā, nepapildinās mūsu datu bāzi, utt.

Bet vai tāpēc esmu mazāk gejs? Vai tāpēc mans lats, ko būtu gatavs pārskaitīt atbalstam vai likumdošanas maiņas cīņas atbalstam ir mazāk svarīgs? Jup, ne es vienīgais būtu ar mieru sniegt kaut vai materiālu atbalstu, zinot, ka tas ir mērķa vārdā, kurš arī priekš manis (un kuru iespējams veikt veidā, kas draudzīgs manai izvēlei). Bet nu es esmu tikai gejs skapī un gan jau es izlasīšu visu mēdijos un pratīšos, jo viss jau cēla mērķa vārdā. Noteikti netā mēdijos ir kaut kur linki uz pilnu iesniegto grozījumu izklāstu, komentiem kāpēc un kāpēc tieši šādi tie būtu labākie. Noteikti ir, bet es - gejs skapī, tos vienkārši esmu kaut kur palaidis garām un viss, ko zinu ir Mozaīkas vēstule mēdijiem...

Priekā!

P.S. ne es vienīgais ar līdzīgām domām (vai kontrastējošām), padalies ar savām.

8 komentāri:

  1. ha ha, un nē - piemērs par piedāvātajiem likumprojektiem ir tikai jaunākais no piemēriem.

    AtbildētDzēst
  2. Varat saukt mani par homofobu (it īpaši ņemot vērā, ka esmu hetero), bet es šajā gadījumā arī nesaprotu, kāpēc seksuālo minoritāšu organizācijas cenšas tik lielu uzsvaru likt uz lielu publicitāti un , un, kā šķiet, skatoties no malas, ļoti vēlas, lai visi geji un lezbietes kļūtu par publiskām personām. Es pat autoru vēlētos iedrošināt nelietot par sevi apzīmējumu "skapī", jo nepiedalīšanās politiskās aktivitātēs vēl nenozīmē sēdēšanu "skapī". Paskaties uz sevi kā uz vēlētāju - Tev nav jādarbojas politiskā partijā, lai Tu drīkstētu vēlēt, un neviens tāpēc nevar saukt par nepareizo. p.s. Jā, es arī pārskaitītu kādu atbalsta latiņu, ja būtu kur pārskaitīt. Principa pēc, lai patirpinātu konservatīvo un homofobisko vidusmēra LV iedzīvotāju.

    AtbildētDzēst
  3. Lasot Tavu rakst es gandrīz visam varu piekrist, bet laikam ir jautājumi un atbildes, kurām piekrist nevaru.
    Es personīgi par šo saitu uzzināju tiklai tad, kad tu manis pārstāvētai poltiskajai partijai piedāvāji atbildēt uz dažiem jautājumiem pirms pagājušajām Saeimas vēlēšanām (laikam bija bailes, lai tik kaut ko sliktu vai labu par mani nepadomā, tāpēc arī neatbildēju). varbūt tagad man tās drosmes ir vairāk, jo tik un tā Saeimā manis nav, bet pieredze ir iegūt superr.
    Kas attiecas uz tipa "manu interešu pārstāvjiem" varu teikt tikai vienu - tas viss ir tikai Eiropas naudas dēļ, kaut arī es ikdienā strādāju ar to pašu finansējumu, tikai labdarības jomā, bet man vienmēr ir ieteikuši sevišķi neizrādīt uz āru, ka esmu Tāds. Kaut gan, ja es to nopubliskotu, pašvadību vēlēšanās es iegūtu vairāk balsis. Bet manā skatījumā - manai labdarībai ir labāk, ka To nezina.
    Cik noprotu tu vēl esi jauns, ko nevaru teikt par sevi, man jau 40, un sava orientācīja jāslēpj ik dienu, jo jārunā katru dienu ar pilsētas "varenajiem"

    Kāds būtu tavs ieteikums - varbūt atklāties publiski pēc gada, kad es tik un tā balotēšos par deputātu (mamma un papus tik un tā zin).
    Bet tik ai padomā, pirms atbildi, jo es kandidēšu, laikam viss homofobisā pilsētā - Jūrmalā

    P.S. Atvaino par manu uzbzību, ja izlasīsi un neatbildēsi, būs OK, pa laikam gribas kliegt, bet nedrīkst - MANI NESAPRATĪS.

    AtbildētDzēst
  4. Tu atkārtojies.. nu raksts nav tas pats, bet doma pavīd ik pa laikam.. un es nesaprotu, kur tu te redzi problēmu :) vai tad Mozaika bīda likumprojektu saviem biedriem? vai ta viņi nesaka - visiem homoseksuāliem cilvēkiem? Kā tad tu iedomājies to pārstāvēšanu, vai runāšanu? Runa takš ir par visiem.. Iespējas par to uzzināt ir - netā raksti, ziņu portālos sižeti.. kas vēl vajadzīgs? Vēl varētu sākt vākt parakstus par, lai redz, cik daudziem tas ir aktuāli - bet kurš būs gatavs parakstīties?
    jauku dienu :)

    AtbildētDzēst
  5. un mazs koments iepriekšējam komentāra autoram - kas tad ir svarīgāk, lielā karjera un slēpšanās, vai būšana tādam kāds esi.. es pilnīgi nesaku, ka mums tas ir jāpaziņo visiem, un var izvēlēties nepubliskot savu es.. jo pēc rakstītā izklausās , ka savienot kaut kā nesanāk.. ka nav apmierinātības...
    es personīgi nepubliskoju un apkārt neizrādu, bet mani tas netraucē, un man nav jāsaka - "man ir jāslēpjas".. kam vajadzēs, uzzinās tik un tā..

    AtbildētDzēst
  6. Vairākās lietās nepiekrītu raksta autoram. Un pirmām kārtām jau tādēļ, ka acīmredzot esi pārāk jauns un šobrīd mantiskās tiesības Tevi neuztrauc. Bet tad, kad būs atbilstošas situācijas (partneris slimnīca, mantisko tiesību pierādīšana tuviniekiem u.c.), diskrimināciju varēs izjust tiešā veidā. Plus, pa šiem gadiem viennozīmīgi ir mainījusies politiķu retorika - tieši tāpēc, ka izveidojusies organizācija, kas seko politiķu izteikumiem - par to ir veikts pētījums un rezultāti apliecina - pateicoties Mozaīkas darbam, naida izteikumi Latvijā no oficiālām amatpersonām ir krasi mazinājušies.

    AtbildētDzēst
  7. Kā Mozaīka sevi slavina... Ak...

    AtbildētDzēst
  8. Es Danielam gandrīz vai praktiski visā piekrītu! Turies! :)

    AtbildētDzēst