IDD 2010


Kā jau tas ar mani parasti notiek - es ne vienmēr esmu laikā. Arī šoreiz! Ko esmu nokavējis? International Drag Day 2010 (aptuveni tulkojot būtu Starptautiskā transpersonu diena), kas norisinājusies 16. jūlijā...

Pirms rauc uzaci neizpratnē, izskaidrojums ir pavisam vienkāršs. Lai arī pašam man nu ne visai velk uz kleitām, augstpapēdenēm un parūkām, jāatzīst viens - trannies (nu noklausīts slengs lai apzīmētu transpersonas jo nu šis apzīmējums "transpersona" man kaut kāpēc šķiet vairāk pazemojošs kā "mīkstais") piedod geju sabiedrībai to nepieciešamo humora un izklaides devu, kas nepieciešama. ...vairumā gadījumu.

Mana pieredze ar viņām (nu vai man grūti piespēlēt un attiekties pret viņām kā viņas grib - kā meitenēm) līdz šim bijusi visai pozitīva. Skaidrības pēc gan jāatzīst - ne visai plaša man tā pieredze, bet nu tā pati, kas ir - cepuri nost: meitenes, kas cenšas (runa ir par tām, kas tiešām cenšas gan savas ārienes izveidē, kostīmu piemeklēšanā un asās mēles trenēšanā, nevis par tiem tipiem kas to dara pa ausu galam, ķeksīša pēc) ir uzmanības un aplausu vērtas. Un aplausi un uzmanība (kopā ar, protams, biļetēs iegūto naudiņu) jau ir tas kāpēc viss tas tiek darīts. ...papildus tam viņas vienmēr izmanto tos traki lipīgos meldiņus dziesmām.

...no otras puses - vari iedomāties kas pa drosmi nepieciešama, lai uzvilktu, augstpapēdenes, kleitu un uzliktu parūku un ar to visu (es pat nepieminēšu tās zeķes krūšturī) izietu cilvēku priekšā? Nav brīnums, ka drag queens (angliskais apzīmējums) gandrīz vienmēr ir ar asu mēli - nu ir kaut kā jāspēj atspēlēties tiem, kas uzprasās.

Visādi citādi - visu cieņu, meitenes!


P.S. ja sanāk laiks kādreiz Londonā esot, pameklē iepriekš, palasi atsauksmes un nenožēlo to vēlo stundu, lai aizietu uz kādu no šoviem. Geju praids parasti ir vislabākais krējuma apskates laiks, jo tad viena no vairākām skatuvēm pilsētā (ja pareizi atceros, parasti tā, kas Leicester sq) tiek pilnīgi nodota drag queen rīcībā un tur tiešām ir vērts uzkavēties. Cik esmu dzirdējis, ir vērts pasekot Sandra - The whore of Hamstead Heath šovu laikiem un vietām - viena no pēdējos gados pieprasītākajām māksliniecēm.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru