Viena diena, kad iesākās lavīna


1990. gada 17. maijā Pasaules Veselības organizācija izņēma homoseksuālismu no Starptautiskā slimību klasifikatora, atzīstot, ka tā nav slimība. Kopš tās dienas 17. maijs visā pasaulē tiek atzīmēts kā starptautiskā diena pret homofobiju.



Es pieļauju, ka tie puiši un meitenes, kas pamatīgi strādāja, lai šis notikums notiktu, nevarēja iedomāties, ka 20 gadus vēlāk būs valstis kurās homoseksuāļiem ir tiesības oficiāli stāties partnerattiecībās, adoptēt bērnus vai uzņemties atbildību par slimības dēļ spriest nespējīgu otro pusīti. ...tai pat laikā vēl ir tik daudz valstis, kurās būt homoseksuālam joprojām nozīmē būt otrās šķiras pilsonim, stāstīt par homoseksuālismu - būt pret likumu vai pat tikt nogalinātam, jo esi homo.

Zinu tas nav tas labākais izskaidrojums, bet raxtot šo dienasgrāmatu, uzdodot jautājumus, kašķējoties par lietām un arī lūdzot tevi dalīties savā pieredzē komentos, es jūtos kā dodot savu nelielo ieguldījumu cīņā pret homofobiju. Es neklusēju. Es esmu.

Tas nav vienīgais iemesls, bet tas ir viens no kāpēc atkal un atkal turpinu. Tas pats attiecas uz esot atklātam par to, kas es esmu. Visupirms jau sev. Pat tikai pirms gadiem 5, kad noslēpies zem segas, vēlu vakarā rāvu kulakā pie neta video ar garšīgiem puikām, nevarēju pat iedomāties, ka gadiem ejot, sev tuvo un paziņu lokā brīvi varēšu jokot par puišu ievērtēšanu bāros vai nebūšanu mājās, kad geju gaumes izjūta dalīta. Viņi ir mani pieņēmuši kāds esmu un dažiem, būdams pirmais gejs, ko viņi iepazinuši, ceru, esmu devis savu ieguldījumu homofobijas mazināšanā.

Varbūt vienreiz gadā ir vērts aizdomāties kādu ieguldījumu homofobijas mazināšanā mēs katrs dodam un vai mēs varam dot vairāk, jo mēs visi no tā tikai iegūsim.

3 komentāri:

  1. He. Padalīšos es arī. Man ir tikai viens ne-homo draugs, kurš zina, ka esmu - taviem vārdiem -"varavīksnes bērns".
    Interesanti būt zināt, cik hetero puiši un meitenes lasa šo portālu. Man jau šķiet, ka to dara tikai varavīksnēni un Daniēla draugi.
    Mana apņemšanās arī ir iznākt no skapja, bet tas nozīmē kardināli mainīt savu dzīvi. Diemžēl neesmu vēl izcila personība, lai sabiedrība nebūtu pret mani tik kritiska. Tādēļ neeju ārā no skapja, bet pagaidām aicinu tajā ienākt tikai tuvus draugus, kuri ir tam gatavi.

    focus

    AtbildētDzēst
  2. Nav svarīgi kas lasa vai cik daudzi lasa - svarīgi, ka kādam meklējot, ir iespējams atrast - neesi vienīgais, kurš gejs vai kurš raxta par tiem.

    ...un tev nav jābūt slavenībai, lai iznākot no skapja visi tevi pieņemtu. Tai brīdī, kad pieņemsi sevi kāds esi, citu viedoklis būs mazāk svarīgs. Es nesaku - mazsvarīgs, bet mazāk svarīgs, jo pašam sevi pieņemot un nekaunoties, no tā, kas esi, sapratīsi - viņi izsakās par savu aizspriedumu, nevis par tevi. Nu tā kaut kā...

    AtbildētDzēst
  3. Sveiks! Nedaudz par homo tēmu, palasi komentus! ;)

    http://www.spoki.lv/foto-izlases/Anti-Praid-protesti-pasaule/548144

    AtbildētDzēst