Ko tev nozīmē AIDS/HIV?



Tie no jums, kuri pāršķirstījuši manu kladi gada sākumā, atcerēsies manu iepazīšanos ar HIV, kurš ir kā AIDS mazais brālis, brutāli nostādot tevi patiesības priekšā - ja neuzvedīsies, pasaukšu lielo brāli un tas tevi noliks pie vietas.



Godīgi atzīstoties teikšu - es nezināju neko daudz par to pirms tam. Es nezināju, ka šogad aprit veseli 30 gadi, kopš ASV Slimību izplatības centrs reģistrēja pirmo AIDS nāves gadījumu. Es nezināju, ka tā sākotnējais nosaukums bija "geju vēzis" jeb Gay-related immune deficiency (aptuveni tulkojot: imunitātes deficīts gejiem). Es nezināju, ka 2010 gada beigās veiktā aptauja reģistrējusi, ka visā pasaulē ir apmēram 34 miljoni cilvēku, kuri ir inficēti ar HIV. Es nezināju, ka katru gadu aptuveni 2,5 miljoni jaunu cilvēku pievienojas inficēto skaitam. ...un aptuveni 2 miljoni mirst no AIDS izraisītām komplikācijām. Es nezināju nevienu, kurš ir inficēts. ...un es nedomāju, ka kādreiz kādu iepazīšu.

No maniem ieraxtiem gada sākumā tu, iespējams, atceries kā tas viss izvērtās. Kopš tās reizes esmu gūglējis un lasījis tiešām daudz par to, lai saprastu - es esmu bijis krietni liels muļķis izturoties vieglprātīgi baudas dēļ. ...kas ne vienmēr bijusi tik baudāma. Preži nemaxā tik daudz, lai tas būtu nopietns iemesls tos nelietot. Tāpat ar regulāru pārbaudīšanos - ir kauns, ir. Bet paturot prātā, ka jo ātrāk to diagnosticē, jo vieglāk ar to ir sadzīvot un kontrolēt, vismaz man tas ir labs iemesls sadzīvot ar iekšējo kaunu kādu brītiņu. Un es te nestāstu sen zināmas patiesības, ko vienreiz dzirdēt nozīmē zināt - jo biežāk to dzirdēsi, jo mazāk būs pārdzīvojumu kā tie, par kuriem stāstīju gada sākumā. Tev to nevajag!

Noslēgumā vien piebildīšu - mana svecīte šodien degs tam puisim, ko pieminēju toreizējā ieraxtā.

Ko tev nozīmē AIDS/HIV vai kā tu uz to skaties?




P.S. šogad pasaules AIDS dienas sauklis ir: Getting to Zero, Zero AIDS related deaths, Zero discrimination, Zero new infections (aptuveni tulkojot: Tuvojoties nullei. Nulle AIDS izraisītu nāves gadījumu, nulle diskriminācijas, nulle jaunu infekcēšanos).






Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru