Plāns B...*


*brīdinu - tikai un vienīgi manas pārdomas par šo tematu

Šorīt, iečekojot jaunumus apkārt, sanāca palasīties par Mozaīkas aktivitātēm (protams, caur Rendiju). O, jauki, nospriedu - Mozaīka pastrādājusi un beidzot arī pie mums var sākties sabiedrības diskusija par partnerattiecību likumprojektu, kur nu vairs nav stadija - kaut kad, bet gan: likumprojekts ir te, gaidām ieteikumus un atsauksmes vai laižam balsošanā kāds ir.

Tik tālu viss labi un apsveicami (uzslava Mozaīkai par likumprojekta izstrādes vadīšanu). BET tas, kas mani padarīja tramīgu bija mistiska plāna B pieminēšana, gadījumā, ja iestājas tāda nepieciešamība, jo redzam, ka plāns A (pieļauju - cilvēcīga likumprojekta apspriešana sabiedrībā un ar 100 gudrajām galvām) izgāžas kā veca sēta... Jup, tāds esot jau izplānots un folderītī zem "top secret" iebāzts.

...vai es esmu vienīgais, kurš sāk uztraukties, par to lasot? No manas dzīves pieredzes, vedot nopietnas (biznesa/ikdienas) sarunas, skaidrs ir viens - ja atklātībā parādās ziņa par plānu B, tas nozīmē tikai vienu no divām iespējām - plāns B ir vai nu īstais un vēlamais plāns, ko gribam realizēt (atkāpšanās ceļš, lai parādītu, ka esam gatavi kompromisam) jeb īstais plāns ar ko mēs draudam, gadījumā, ja plāns A netiek pieņemts (nozīmē tikai vienu - bezierunu darbību no mūsu puses, jo neesam gatavi tirgoties)... Nu labi, labi, ir arī trešā iespēja - we panik!, bet šoreiz to neuzskaitīsim. :P

Vienā vai otrā gadījumā - tiešām gaidu pirmos strazdus sabiedrībā, lai redzētu, kas notiks, jo esmu jūtami nobijies no iespējām.

Kāpēc? Nobijies, jo man rūp. Padomā pats - šī ir svarīga tēma (tiešām svarīga, jo beidzot parādītu, ka valsts akceptē homoseksuāļus un pieņem, ka tie ir neatņemama sabiedrības daļa mūsdienās un apsolās partiem parūpēties). Mums ir svarīgi to (likumprojektu) palaist tautās un vēl svarīgāk - lai sabiedrība to akceptētu. Tai pat laikā tā ir tēma par kuru nedrīkst draudēt, jo tā automātiski tu izsauksi norobežošanos un aizsardzības kompleksu iedarbošanos - neskatoties uz to cik labs vai slikts pats ierosinājums ir. Un kopā ar visai vājo Mozaīkas vēlmi komunicēt par savām aktivitātēm un plāniem ne tikai ar sabiedrību, bet arī visiem LGBT (kaut vai šis piemērs, kad par visu notikumu uzzini no citiem, nevis pašas Mozaīkas), man šķiet, ka raizēšanās par notikumiem ir vietā.

Es neesmu autoritāte, lai kādu mācītu vai dotu ieteikumus, viss, ko es gribu ir iegūt skaidras atbildes uz jautājumiem, kas man ir un saprast, kas notiek? Vajag manu palīdzību - lūdzu, dod ziņu kā un esmu ar mieru palīdzēt cik manos spēkos, ja zinu uz ko mēs tiecamies, bet neceri, ka es kā aita sekošu ganam tikai tāpēc, ka gans saka - tā, visi pa pārīšiem rindiņā un tad uz zaļo pļavu, tur būs labi!




...jā, tu nepārprati manu slēpto aicinājumu (kas varēja pat izskanēt kā pieprasījums) atbildīgajiem vairāk informēt un skaidrot par notiekošo, jo, palaists tautās, TAS SKAR ARĪ MANI (un tevi arī).

12 comments:

  1. Sveiks, šeit Evita no Mozaīkas. Brīdinu, ka šīs būs tikai manas pārdomas par tematu - Tevis rakstītajā tekstā ir daudz drāmas :). Ja godīgi, pat nedaudz pārsteidz tas, cik ļoti daudz visa kā var saskatīt tur, kur nekādu noslēpumu nav. Pagājušajā nedēļā visos portālos (pat Zemgales ziņās!) bija lasāma ziņa par to, ka Mozaīka ir izstrādājusi PAL projektu un vēlas to iesniegt Saeimā. Šī ziņa tika nodota plašsaziņas līdzekļiem preses konferencē, kas tika rīkota par godu Mozaīkas 5 gadu jubilejai. Tā ka katrs pats sevi var vainot par to, ka nelasa ziņas ;). Darīsim visu, kas mūsu spēkos, lai PAL tiktu pieņemts. Punkts. Rendijas minētais plāns B, hmmm, iespējams, ka viņa domājusi to, ko reiz minēju mūsu sarunā. Ja PAL netiks pieņemts, tad jārīkojas tajos apstākļos, kas ir. Manuprāt, vajadzētu doties uz dzimtsarakstu nodaļu un mēģināt noslēgt laulību. Kad saņemts atteikums, pārsūdzēt lēmumu līdz pēdējai instancei un pēc tam vērsties Eiropas Cilvēktiesību tiesā. Šobrīd tur notiek ļoti interesanta attīstība attiecībā uz LGBT pāru tiesībām, un mūsu pieteikums tur nebūt nebūs pirmais, taču spiedienu, protams, palielinās. Tas arī viss, nekādu noslēpumu nav.

    AtbildētDzēst
  2. mans ieraksts tapa jau pēc tam, kad Mozaīka publiskoja savu ieceri. Nevar teikt, ka tā neinformē sabiedrību par gaidāmajām aktivitātēm. Ja ir vēlme zināt vairāk, laikam, janāk pašam vien tuvāk. Neba jau nu Mozaīkai jāapstaigā visi homo gluži kā tautas skaitīšanā. :)

    AtbildētDzēst
  3. ...a, kas ir "Mozaīka"? :D
    ...bet plānam "B" vienmēr jābūt, citādi nevar!

    AtbildētDzēst
  4. Isteniibaa, man jau sen bloga melnrakstos meetaajas ieraksts par "strateegijas mainu" attieciibaa uz viendzimuma lauliibu legalizeeshanu. Dazhos gadiijumos vienkaarshi taa gadiishana uz to, kad uzvarees veselais sapraats, var buut paarlieku ilga.

    Vieniigais ir viena probleema, ko es saskatu - ja nemaldos, Latvijas juridiskajaa sisteemaa, atskiriibaa piemeeram no ASV un Lielbritaanijas, tiesvediibas precidenta ietekme uz likumiem ir reguleeta nedaudz savaadaak, savaa zinjaa samazinot to ietekmi. Līdz ar to uzvareets tiesvediibas process arii buutu taads kaa tikai pirmais solis, gluzhi taa pat kaa partnerattieciibu likuma virziishana. Tas taa, ja es esmu visu pareizi sapratis ;)

    AtbildētDzēst
  5. Beidzot sanākusi saruna :) tas labi... es tikai gribu piemetināt, un to saku visiem, kas apgalvo, ka neko nezin... jebkuram ir iespēja aizkāpt uz Mozaikas biroju un pajautāt sev interesējošo, vai pateikt visu, kas nepatīk.. :) esmu par atklātu komunikāciju, nevis caur diskusijām palamāties, paburkšķēt, vai teikt, ka viņi tur neko nedara.. viņi arī ir tikai cilvēki. :) un es pat neaizstāvu.. tas attiecas uz visām iestādēm, organizācijām..
    foršu dienu...
    u.

    AtbildētDzēst
  6. Nedaudz norobežojoties no tēmas, bet ne pārāk tālu: mani nebeidz pārsteigt savdabīgi neparastā attieksme, darbojoties tik interesanti norobežotā sabiedrības segmentā, kā tas ir: Nāc un mēs izstāstīsim!

    Pieņemsim, ka esmu skapī (vai tam tuvu) sēdošs un ziņu portālus regulāri nelasošs puika (kā, iespējams, ne viens vien no varavīksnes bērniem), tad vai uzstādījums - "nāc un mēs izstāstīsim", nav nedaudz tuvredzīgs organizācijai, kas darbojas tik specifiskā sabiedrības segmentā un vēlas tās biedru atbalstu? Vai varbūt svarīgs ir tikai to, kas atnāk, atbalsts?

    AtbildētDzēst
  7. Tas katrā ziņā nebija domāts tā.. ;) bet nu uztvere paliek uztvere.. doma bija - ka viegli ir runāt, pakratīt ar pirkstu.. redz, man ne viens vien paziņa ir teicis, ni ko tā Mozaika nedara tā un šitā, kad es jautāju - vai tu esi kaut kādā veidā darijis ideju zināmu Mozaikai, tad atbilde ir - ierakstiju kaut kur komentāros anonīmi... nu hallo... kas lasa komentārus.. šī vispār ir vienīgā interneta vietne, kur es tos palasu un pats ko uzrakstu.. un mans komentārs bija tieši par šo..tas, ka varētu būt vairāk info, piekrītu..
    p.s. un es nerunāju Mozaikas vārdā.. es runāju savā vārdā..esmu nesaistīta persona. :)
    un tavs aprastītais puika, kas neko nelasa, droš nesēdēs un nelasīs arī Mozaikas mājas lapu un drošvien arī neinteresēsies par šīm lietām.. tici man, vairākums aprobežojas ar tusiņiem un savu dzīvi..
    u.

    AtbildētDzēst
  8. Varbūt atbalsts vispār ir maznozīmīgs? Un kam skapī sēdošam puikam jāzin šie mozaīkas jaunumi, dēļ tā viņš iznāks no skapja? Kā tad, smieklīgi un tas ka ja arī apstiprinās tās laulības dēļ tā jau sabiedrības attieksme nemainīsies. Protams, var teikt, tas itkā tikai lēns ceļš uz sabiedrības uzskatu maiņu, bet...labāk vienkārši pārcelties uz civilizētāku un liberālāku valsti..:)
    zxy

    AtbildētDzēst
  9. Daniēlam lielā mērā taisnība. Nevajag tautu baidīt ar kaut kādiem mistiskiem plāniem "B". Un tad likt visiem minēt, vai arī norādīt, ka loģiski domājošs cilvēks to var izdomāt pats. Tas nav akmentiņš Mozaīkas dārziņā, bet gan Rendijas dārziņā.
    Tāpēc vēl jo vairāk Evitai paldies par skaidrojumu un komunikāciju šajā blogā, kurā pieņemts par lietām runāt tieši un atklāti!

    AtbildētDzēst
  10. Žēl, ka esi noslēdzis komentārus diviem jaunākajiem ierakstiem. Es e-mailu nezinu. Bet pirms dažām dienām, 15. martā, saņēmu HIV testa rezultātus. Pozitīvus.

    AtbildētDzēst
  11. Šeit atkal Evita. Ierakstīju pāris komentārus Rendijas blogā par pašu lietas būtību - PAL.

    AtbildētDzēst