Manas geju ikonas


Kas ir tie cilvēki, kas tevi iedvesmojuši?

Tiem no jums, kas tāpat kā es - dosies skatīties Londonas praidu (jā šodien 4. jūlijs - prada diena) un kuriem interesē arī nedaudz kultūras dzīves: Portretu galerijā ir izstāde Geju Ikonas, kur vairākas sabiedrībā pazīstamas personas (no man pazīstamākajiem ir Eltons Džons (Elton John), Ijans Makkelens (Ian McKellen - aktieris, ko es pazīstu no X-meņiem) un Sandija Toksviga (Sandi Toksvig - komediante), bet tie nav vienīgie - vairāki rakstnieki, politiķi un aktieri ir pārējie) ir izveidojušas savu ikonu top 10. Šis katra izveidotais tops iekļauj gej un ne gej personas - ikonas, kas ietekmējušas viņa/viņas personīgo dzīvi vai visu geju sabiedrību kopā.

Biju tik izbrīnīts redzot un uzzinot daudz nezinātu un faktu par viņiem, kas ietekmējuši pasauli, geju pasauli vai cīnījušies par vienlīdzību un kādu iespaidu tas atstājis uz tiem, kas veidojuši topu.
Te ir tikai 2 nelieli citāti, ko atradu reklāmas bukletā, bet kas ļoti labi raksturo par ko šī izstāde tiešām ir:
Ben Summerskill par Martina Navratilova: "Kad viņa "iznāca" (came out)... šis principālais solis, kas lika pasaulei saraukt uzacis, zaudēja viņai miljonus no reklāmas kampaņām, bet pārliecināja pusaugu puiku, ka vienu dienu godīgums/atklātums būs ne tikai iespējams, bet pat pieņemams."
Sandi Toksvig: "Kā es vēlētos lai šī izlase būtu bijusi pieejama man, kad biju jauna un centos saprast savu attieksmi pret pasauli. Tas tiešām būtu bijis iedvesmojoši, ja šie vareno un labo portreti skatoties uz mani vēstītu, ka nekādā mērā neesmu viena."

Izstāde Londonā ir līdz oktobrim, bet manas 10 ikonas, kas ļāvušas labāk izprast sevi un pieņemt sevi kā geju ir (bez vietām pēc svarīguma):

Queer As Folk (USA)/Little Britain/Will & Grace - tik dažādi, gaumēs un paustajā attieksmē, bet tik iespaidīgi vienas ziņas paušanā - būt gejam ir ok!


Kārlis Streips - patīk tev viņš un viņa uzskati vai nē, bet, manuprāt, viņš ir viens no lielākajiem plusiem Latvijas geju sabiedrībai.

Oskar Wilde - es tikai palēnām uzzinu par viņa daiļradi (kas par drausmīgu vārdu) un dzīvi, bet Doriana Greja ģīmetne ir atstājusi tiešām neatņemamu iespaidu uz mani.

David Beckham - gribi atzīt to vai nē, bet šis puisis ir darījis ļoti lielu pakalpojumu pasaulei kā metroseksuāļu vēstnesis, kas savā ziņā man ļāvis pieņemt ideju par būšanu gejam daudz vieglāku.


Mark Feehily no Westlife/Stephen Gately no Boyzone/Will Young - puiši, kas pēdējos gados iznākuši atklātībā un tik un tā ir publikas iemīļoti un pieņemti (ļauj man cerēt par civilizētās pasaules jauniešu uzskatu brīvumu un toleranci).

Gloria Gaynor ar I Am Who I Am - ko tur vēl piebilst?

Coco Chanel - lesbiete vai nē lai paliek mīkla vēsturei, bet ne jau šī mīkla dara iespaidīgu šo sievieti - būt veiksmīgai, radikālai un pats galvenais - nepakļauties citu spriedumiem, ir iespaids, ko viņa atstājusi uz mani.

Māris Sants - šī cilvēka uzrdīkstēšanās un savā ziņā nopietns pienesums diskusijas rosināšanai Latvijas sabiedrībā, ir atziņas un apbrīnas vērts.


Ellen DeGeneres/Eddie Izzard/Pam Ann - geji un negeji ir sajūsmā par viņu darbu un tas liek smieties man katru reizi kad ko dzirdu vai redzu.


Village People - nu paklausies, kurš gan nezin par šo fantastisko vienādību: Village People un geji? Lai arī mana paaudze ne tuvu nav zinoša par viņu pārējo darbību, viņi ar YMCA radīja fenomenu, kas manuprāt parāda - būt gejam ir forši.


Bet tagad - vai tu vari pateikt kas ir tās ikonas, kas ietekmējušas tevi?

1 komentārs:

  1. Piedevām dziesma "YMCA", kuru dzied vai visos Amerikas sporta pasākumos pēc kārtas, ir par seksu starp diviem vīriešiem publiskā vietā. Mani tas vienmēr uzjautrina, kad šai dziesmai līdz dzied džeki ar alus vēderu un divām alus pudelēm rokās. Dziesma "In the Navy" šajā ziņā ir vēl specifiskāka. :)

    Kārlis Streips

    AtbildētDzēst